24 серпня в акваторії морського порту «Южний» офіційно розпочав днопоглиблювальні роботи ковшовий земснаряд MP-26, орендований компанією China Harbour Engineering Company Ltd.

Додаткова техніка була залучена для прискорення виконання робіт з реконструкції водних підходів, маневрових зон та операційних акваторій із урахуванням перспективного вантажообігу морського порту «Южний» (Перша черга будівництва. Перший пусковий комплекс)» шляхом укладання додаткової угоди між адміністрацією морського порту «Южний» і компанією China Harbour Engineering Company Ltd. без збільшення загальної вартості.

Слід зазначити, що МР-26 – це несамохідний штанговий одноковшевий земснаряд ємністю ковшу 14,5 куб м з трьома гідравлічними палями. Судно навантажує ґрунт в несамохідні саморозвантажні баржі МС 34, МС 35, МС 36, які, в свою чергу, за допомогою морських буксирів DENEB1, MARS, KRONOS транспортуються на морський відвал ґрунтів, де власне відбувається розвантаження несамохідних шаланд.

Додамо також, що судно не входить до складу власного флоту компанії China Harbour Engineering Company Ltd., а є орендованим самою ж компанією CHEC на час виконання Проекту.

Крім цього, відтепер для відвантаження видобутого ґрунту буде використовуватися ділянка №3 (ТОВ «ТІС») морського відвалу ґрунтів. Адже відповідно до Дозволу Міністерства екології та природних ресурсів України на виконання днопоглиблювальних робіт в переліку морських відвалів, на які дозволено скидання видобутого ґрунту, зазначена ділянка № 3. Вона знаходиться на відстані 12,4 км від ділянки днопоглиблення, що значно ближче порівняно з морським відвалом № 2/3 (20,4 км від ділянки днопоглиблення).

«Тепер не потрібно витрачати час на очікування земснаряду пустої шаланди. Це дозволить значно прискорити виконання днопоглиблювальних робіт та зменшити вартість Договору», — зазначив начальник адміністрації морського порту «Южний» Максим Широков.

Для наочності ми демонструємо вам оновлену схему руху ґрунтовідвозних суден від ділянки днопоглиблювальних робіт на звалище ґрунту морського порту «Южний».

На ній, як і раніше, ви бачите різнокольорові лінії та фігури:
– Бірюзова дуга — зона відповідальності Берегової радіолокаційної станції (БРЛС);
– Бірюзова лінія — маршрут руху ґрунтовідвозного флоту на морський відвал та назад;
– Стрілки вздовж бірюзової лінії — курс руху ґрунтовідвозних суден на відвал і назад;
– Червоною і зеленою лініями позначені межі каналу;
– Чорною — вісь каналу;
– Червоний круг — це морський відвал ґрунтів;
– Чорна стрілка всередині червоного круга — радіус морського відвалу (вказаний в метрах);
Заштрихований чотирикутник бірюзового кольору — це власне ділянка днопоглиблення.

Однак на малюнку додалися нові позначення:
– Багатокутник, заштрихований червоними лініями – це ділянка морського відвалу ґрунтів №3 (ТОВ ТІС). Синіми лініями позначена відстань від ділянки днопоглиблення до морського відвалу ґрунту.