Усі судна компанії China Harbour Engineering Company Ltd. (CHEC) обладнані системою АIS, що дозволяє проводити контроль за їх трафіком силами відповідних портових служб і підрозділів для забезпечення безпеки судноплавства і визначеної Договором схеми руху. Робота суден без цієї системи не можлива, і при збої або поломці рух суден в акваторії і зоні відповідальності порту заборонений. До трафіку і роботи систем ідентифікації суден підрядника зауважень немає. За оперативними даними вже проведено робіт в обсязі 64 тис. м куб. ґрунту.

Компанія CHEC виконує роботи згідно виграному в системі Prozorro конкурсу на реалізацію проекту «Реконструкція водних підходів, маневрових зон та операційних акваторій з урахуванням перспективного вантажообігу морського порту «Южний» в м. Южне Одеської обл. (Перша черга. Перший пусковий комплекс).

За організацію руху суден відповідає Пост Регулювання Руху Суден (ПРРС), контроль здійснює портнагляд. Також, в порту знаходиться Берегова радіолокаційна станція (БРЛС), яка здійснює організацію руху і при необхідності – контроль за допомогою радіолокаційних радарів.

Рух суден в акваторії порту «Южний» відстежує філія «Дельта-Лоцман» за допомогою ліцензійної програми (дивитися фото).

Громадськість може відстежити рух, скориставшись ресурсами –

http://www.shippingexplorer.net/ru

https://www.marinetraffic.com

Опублікована 4 серпня, о 13:10 на сайті «Комментарии.ua», інформація про те, що нібито «китайські судна, які займаються днопоглибленням в порту «Южний» відключили системи стеження за переміщенням суден AIS в порту «Южний» не відповідає дійсності . Також є брехнею інформація від неназваних джерел з цієї ж статті, що в ході днопоглиблення проводиться вивантаження ґрунту в непередбаченому проектом місці. Насправді в даний час в акваторії працюють земснаряд, дві несамохідні шаланди – Darun 32, Darun 33, які возить буксир Darun 37 – 8229779. Самохідні шаланди не обладнані GPS. Трек їх руху відповідає руху буксира. Ґрунт відвозиться на підводний відвал №2/3, який знаходиться в 14 км від входу в порт, згідно проекту днопоглиблення. На сьогоднішній день адміністрація морського порту «Южний» не підписала жодного акту виконаних робіт.

Стаття на сайті «Комментарии.ua», безумовно, несе ознаки замовного матеріалу з метою дискредитувати найбільший інфраструктурний проект в морській галузі України – днопоглиблення в порту «Южний». Так, журналіст направив запит в АМПУ за дві години до виходу статті, очевидно не розраховуючи на отримання достовірної інформації.

Адміністрація морського порту «Южний» звертається до видання «Комментарии.ua» дати спростування неправдивої інформації, яка навмисне ганьбить діяльність державного підприємства, що не відповідає етичним принципам журналісткою діяльності. Якщо журналісту факти його неназваного джерела, викладені в матеріалі, здаються правдивими і такими, що порушують закон, він безумовно звернеться в правоохоронні органи для відновлення справедливості. АМПУ ж, в свою чергу, нагадує, що прес-служба відкрита до запитів журналістів і буде рада відповісти на будь-які питання і роз’яснити найскладніші галузеві теми. Найближчим часом АМПУ організує прес-тур для всіх бажаючих журналістів для ознайомлення з ходом ведення робіт, діяльністю служб і систем контролю трафіку, де ми із задоволенням продемонструємо як зафіксовано рух суден підрядника за весь період з початку ведення робіт.