Керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс провів розширену робочу нараду з керівниками портових адміністрацій і апаратом управління, спрямовану на розширення застосування кращих практик галузі. Зустріч пройшла в філії АМПУ в порту «Южний» 6 липня 2017 року.

«Южний – не тільки найбільший порт в Україні за обсягом перевалки і самий глибоководний в Азово-Чорноморському басейні. У жодного з наших портів немає такого підходу до розвитку – стратегічного, що передбачає всі можливі вектори, роботу по всіх фронтах, з широким колом інвесторів і портових операторів. Практика южненської філії АМПУ з чотирьох кроків показала свою ефективність і варта того, щоб за аналогією бути реалізованою і в інших портах. Це були такі кроки: розробка техніко-економічного обґрунтування розвитку акваторії, узгодження цього ТЕО з Радою порту, отримання висновку про Держекспертизу документа, затвердження ТЕО Кабміном», – зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.

Після цієї дебютної зустрічі Райвіc Вецкаганс має намір проводити подібні наради у всіх філіях, в ході яких обговорювати як плани розвитку, так і операційні питання. Завданням для керівників філій стане реалізація підходів Южного для залучення інвесторів і ефективного розвитку кожної акваторії. Найближчим часом повинні бути проведені Ради портів для обговорення зі стивидорами застосування напрацювань «Южного» в частині розробки ТЕО розвитку акваторій і генеральних план-схем розвитку наземної інфраструктури.

У 2017 році в Южному стартували три найбільші проекти щодо днопоглиблення, контракти за якими укладені з провідними світовими компаніями, а загальна сума наближається до 2 млрд грн. Угоди готувалися за найвищими міжнародними стандартами, а визначення підрядників пройшло за допомогою системи електронних закупівель Prozorro. За словами керівника АМПУ, у команди «Южного» є унікальний досвід розробки та узгодження ТЕО (техніко-економічного обґрунтування) проведення капітального днопоглиблення, розвитку портової інфраструктури, тому він доручив керівникам інших портів перейняти досвід порту.

«До питання перспективного розвитку ми підходимо не ситуативно, а стратегічно. Показуємо швидку окупність інвестицій, але головне – їх ефективність. Досягнувши нинішніх показників, певна річ, ми не будемо зменшувати ні темпи, ні обсяги. Наступний крок – розробка плану-схеми розвитку портової інфраструктури загального користування і територій, прилеглих до порту. Нові проекти, розвиток авто- і залізничної інфраструктури, спрощення процедур для бізнесу – наш to do list на найближчі роки. Наш досвід може бути і буде застосований іншими українськими портами», – сказав Максим Широков, начальник адміністрації морського порту «Южний».

Нагадаємо, в квітні Міністерство інфраструктури України затвердило План розвитку порту до 2038 року. Його реалізація дозволить збільшити потужності з перевалки вантажів до 120 млн тонн на рік, 870 тис. ТЕU і 10 млрд кубометрів газу. Додатково створиться 5,8 кілометрів причального фронту, а також 3,5 тис. робочих місць.

Морський порт «Южний» є найбільшим в Україні за розміром перевалки, на нього припадає 33% від загального обсягу вантажопотоку. У 2016 році термінали порту «Южний» перевалили 39,292 млн т вантажів.